ADVIN



Úprava obchodních podmínek pro E-shopy

Od prvního února 2016 vchází v platnost novela zákona o ochraně spotřebitele. Je proto potřeba, aby každý e-shop provedl úpravu ve svých obchodních podmínkách a informoval tak své zákazníky o možnosti řešit spory mimosoudní cestou.

Pro e-shopy a většinu dalších obchodníků bude partnerem pro mimosoudní řešení sporů Česká obchodní inspekce (ČOI). Toto opatření je implementováno z evropského práva a jeho snahou je zlepšit vymahatelnost práva spotřebitelů. Pro obě strany to také znamená možnou úsporu soudních výdajů.

 

Základní povinnosti obchodníka:

- dodržet informační povinnost – obchodníci musí jasným a srozumitelným způsobem informovat spotřebitele o možnosti řešení sporu mimosoudní cestou

- pokud nastane spor, který není vyřešen přímo, je potřeba informovat spotřebitele o možnosti mimosoudního řešení i písemnou formou

- povinnosti obchodníka je také podání vyjádření do 15 pracovních dnů od doručení vyrozumění o zahájení mimosoudního řešení spotřebitelského sporu

- obchodník je povinen spolupracovat s ČOI na efektivním vyřešení spotřebitelského sporu

 


Přečtěte si naše novinky