ADVIN



Marketing ve vyhledávačích

Zkratka SEM (z anglického Search Engine Marketing) se do češtiny překládá jako marketing ve vyhledávačích. SEM je součástí internetového marketingu, může mít několik podob, ale vždy se jedná o placenou propagaci ve vyhledávání za účelem zvyšování viditelnosti a návštěvnosti webu.

SEM se zabývá především nákupem placených textových odkazů jako jsou PPC kampaně, dříve i ve formě přednostních výpisů (placený odkaz na klíčové slovo, který je vypisován před jinými výsledky ve vyhledávání za fixní poplatek), s cílem zvýšit viditelnost webových stránek, e-shopů ve výsledcích vyhledávání vyhledávačů jako je Google, Seznam a jiné. Další částí SEM je i SEO (Search Engine Optimazation).

Tato reklama má větší efektivitu a je lépe zacílená než většina ostatních reklam. Je to hlavně proto, že se tyto placené odkazy zobrazují na klíčová slova zadaná uživatelem do vyhledávače a inzerce tedy osloví užší a již zainteresovanou skupinu.

Jednou velkou výhodou SEM je, že můžete změřit přesný počet příchozích návštěvníků, kteří přišli na váš web přes tento placený odkaz.


Přečtěte si naše novinky