ADVIN



Multichannel marketing

Běžnou součástí marketingových strategií je tzv. multichannel marketing, jinak nazývaný omnichannel marketing nebo multikanálový marketing.

Jak název napovídá, jedná se o marketing, který je přenášen všemi dostupnými kanály. Jeho filozofií je, že pro navýšení objemu prodeje je nezbytné, aby se lákavá nabídka dostala k potenciálnímu zákazníkovi správným způsobem a ve správný čas. Snažit se tak usnadnit zákazníkovi přistup k informacím, usnadnit mu nákup a tak z něj získat reálného zákazníka.

Někteří zákazníci jsou ovlivnění offline marketingem jako je například televizní či rozhlasová reklama, inzerce v tištěných médiích nebo call centrum. V dnešní době ale lidé využívají v běžném životě i pro práci hned několik platforem, které je možné využít pro sdílení informací obchodníka se zákazníkem.

Lidé proto nenavštěvují web pouze na základě jednoho kanálu, ale využívají několik možných cest. Jako některé možné cesty potenciálního zákazníka na web můžeme zmínit přirozené či placené výsledky vyhledávání, zbožové vyhledávače, sociální sítě, newsletter. Jeho návštěva na webu Vám ovšem nezaručí, že u Vás nakoupí, nebo se z něj dokonce stane stálý zákazník. Proto je nutné s ním dále komunikovat, většinou právě přes internet. Je možné na sebe upozorňovat slevovými kupóny v emailu, poukazy k výročí, narozeninám, atd.

Efektivnost multichannel marketingu záleží na spolupráci a doplňování jednotlivých komunikačních kanálů mezi sebou.

 

 

 


Přečtěte si naše novinky